Jak wysłać PIT z Urzędu Skarbowego Online?

By | 13 czerwca 2017

Już od Maja 2015 roku przynajmniej część podatników nie będzie musiała sama wypełniać deklaracji PIT. Zrobi to za nich urząd. Jednak choćby oni będą musieli odesłać zeznanie do fiskusa. Oto kilka podpowiedzi na temat tego, jak wysłać PIT z Urzędu.

 

Jak rozliczyć PIT z Urzędu

Wstępnie wypełniony PIT z Urzędu Skarbowego będzie można odnaleźć w Portalu podatkowym. Żeby jednak uzyskać do niego dostęp, niezbędne będzie założenie konta. Podatnik, który zdecyduje się na skorzystanie z tej możliwości, swoje zeznanie podatkowe znajdzie po zalogowaniu się ku systemu.

 

Zadaniem podatnika będzie dokładne przeanalizowanie danych wprowadzonych przez pracowników administracji i zdecydowanie czy dokument może trafić do urzędu skarbowego wewnątrz takiej formie. Jeżeli poprawki nie będą potrzebne, wystarczy nacisnąć „Wyślij”, a PIT z Urzędu automatycznie dotrze do fiskusa. Od razu otrzymamy również urzędowe poświadczenie odbioru.

 

Jeżeli jednak we wstępnie wypełnionym formularzu niezbędne będzie dokonanie poprawek, dokument będzie można edytować. Taka nieodzowność może zajść, jeśli podatnik będzie chciał rozliczyć się wspólnie z małżonkiem albo odliczyć od podatku przysługujące mu ulgi albo zwolnienia. Na koniec jeszcze raz warto sprawdzić poprawność wprowadzonych danych, tymczasem dopiero później wysłać PIT z Urzędu.

 

Wysyłanie dokumentu PIT z Urzędu Skarbowego to tylko jedna z możliwości. W dalszym ciągu podatnicy będą mogli składać swoje deklaracje w tradycyjny sposób: osobiście, wysyłając zeznanie roczne pocztą albo online przy pomocy programu do rozliczania PIT.

Ranking najlepszych kont bankowych :

ranking kont bankowych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *